Génération mobiles - Forum smartphones & tablettes
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Génération mobiles - Forum smartphones & tablettesConnexion

Forum Android pour smartphones & tablettes Asus, HTC, Huawei, Honor, LG, Nokia, OnePlus, Samsung, Sony, Xiaomi... Retrouvez applications, astuces, aide, jeux, tutos,...

[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

power_settings_newSe connecter pour répondre
+23
crockmi le spartiate
ycham14
AddictFlash
davbills
cheikhjamal
flicman78
ASNYPER
yougyoh
special K
calimero86
Ju973
bzhmobile
PoliCh
mathuart
tboon211
lamascothe
yann974
titoucha
chriscom HD
zouzoune87
aigle38
Primokorn
Mendicant Bias
27 participants

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Je l'ai testée et je n'ai pas pu la configurer, j'avais plein de fc, je précise que j'ai fait un full wipe.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
je l'ai essayer et une des meilleur rom 4.4.2 que j'ai essayer ,seul bemol il faut instaler les gaps paranoid android sinon fc du process android au demarage,rom parametrable a volonte autant que l'aosb ect...

ps: essai celle la est dit moi quoi

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2691371

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Bonsoir,

Pour info, je viens de créer un topic pour la rom Android Ice Cold Project v3.5 sur le forum si ça vous intéresse.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
MAJ en 5.0.8

changelog :

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Merci pour l'info


Topic mis à jour : Mise à jour du 02 avril 2014 - Resurrection Remix® v5.0.8

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Une version 5.0.9 est sortie

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
La 5.1.0 est là, elle corrige pas mal de petits bugs d'après le changelog.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
et de plus un peu plus de traduction française

Resurrection Remix KitKat 4.4.2 - v5.1.0-20140424 # Basic

- Downloads: add support for manual pause/resume/stop downloading
- Gesture Lockscreen
- Notification Drawer: Custom Clock & Calendar Shortcuts
- About RR - Add new website
- Fixed 480x800 bootanimation zip looping (thanx to iceyhotguy @ XDA)
- For Device Maintainers: Added a new command - make dirty (read more - http://goo.gl/i1JB3W)
- Parallel Shutdown
- SlimRecents: fix sometimes missing first task
- Device Maintainers: add M7 maintainer
- Device Maintainer: add Droid RAZR maintainer
- Don't show "Eject card" if the card is not accessible
- Audio: Fixed system/call stream volume can't adjust with HS connected.
- Fix "Email" App data lost when screen rotated.
- Fix a number of aapt warnings.
- Settings: Make mobile settings a first-class citizen
- Update device source -i9100-i9300-n7100: fixed lot of bugs
- Fix very long app_name crash.
- RR Tools French translations - translated by Pierre Delfosse
- Included lot of sound and media updates
- Included CyanogenMod source updates and fixes
 Wink 

ps: il y a plus personne pour mettre a jour les topic
 Shocked 

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
J'ai installé cette rom pour tester ,mais j'ai le message d'erreur system ui c'est arrête des le choix de la langue au démarrage. Tous les wipes fait et refait mais rien y fait, j'ai cwm dernière version. Shocked 

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
ça m'a fait pareil
j'ai proceder comme suit
tu flash la rom et tu reboot si code pin ok
si message process ... ses arretter..
tu reboot pour moi sa etait bon apres reboot
et la tu flash les gapps.
 Wink

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Merci
Effectivement, en installant la rom puis reboot ok ensuite gapps, wipe et OK.
Par contre je la trouve super rapide cette rom sans que la batterie en sois affectée plus que ça,c'est quoi le secret lol
La traduction presque complète en Fr est fort appréciable.

Merci

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Par contre, c'est tu comment faire, si on peu, mettre le bouton (3petits points) menu qui se trouve en haut a droite en bas a gauche ?
[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 519547Screenshot20140427113758

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Salut!

Je suis sur la derniere miui pour n7100 en android 4.1. Est ce qu il y a une manip speciale pour flasher la RR? Sur le thread xda c est precisé qu'il faut s'assurer d'être sur android 4.2 minimum et pas sur 4.1.2

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
ycham14 a écrit:
Salut!

Je suis sur la derniere miui pour n7100 en android 4.1. Est ce qu il y a une manip speciale pour flasher la RR? Sur le thread xda c est precisé qu'il faut s'assurer d'être sur android 4.2 minimum et pas sur 4.1.2


salut

Je bascule régulièrement de miui a 4.4.2 sans problème,bien faire les wipes data/cache/dalvik lorsque tu installe la 1ere fois l'une ou l'autre.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Une version 5.1.2 est sortie

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Bonjour
Elle tourne super bien cette rom, par contre, j'ai du faire un wipe data car si je l'installais sur la 5.1.0 j'avais pleins de FC.
Je la recommande  [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 750705 [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 750705 

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
MAJ !!!!!!!

# Resurrection Remix KitKat 4.4.2 - v5.1.3-20140525 # Basic

- Peek: updates and fixes
- NEW: App Circle Sidebar
- Pitch Black : Red Action Bar
- Dismiss IME when floating window is dismissed
- Don't animate the circle battery meter when battery is fully charged
- Smart Pull-Down - Any Notification
- Themes: Support launcher based icon packs
- Remove blank app from notification access menu
- Add "Accept all files" option for incoming files via Bluetooth
- Revert "CPUFreq Tile"
- Perf: Improve performance profiles
- Immersive mode: don't unconfirm a package, that's just dumb
- Development: Add setting for overwriting recovery
- CM11 Themes: Allow defining a custom default theme
- Fix ressource leaks
- Bluetooth updates
- Add a getter for the x and y offsets of the wallpaper window
- Keep title clean : remove ®️ from resurrection remix title
- Updates to FR translations by Madikan
- Settings: correct y-axis brightness in preview
- Remove nova launcher
- Add maintainers: LG Optimus 4X HD-Nexus 7 2013-Nexus 7 LTE 2013-Sony Xperia M
- Trebuchet updates
- Torch updates
- Camera updates
- Themes app updates and improvements
- i9300-Device provides its own camera HAL
- i9300-n7100-Fix google camera
- smdk4412-common: fix charging animation
- smdk4412-common: Enable use of FFMPEG codecs for extended formats
- smdk4412-kernel updates
- hammerhead: Fix default value of color calibration
- Included lot of performance,sound and media updates
- Included CyanogenMod source updates and fixes

http://d-h.st/users/westcrip/?fld_id=30446#files

bon flash

 [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 61393 

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Installation sans problème.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
MAJ en 5.1.4

CHANGELOG
-----------------------------------------------
Source Code: http://github.com/ResurrectionRemix

Website: http://www.resurrectionremix.com
-----------------------------------------------
For extended changelog, track github activities
-----------------------------------------------
# Resurrection Remix KitKat 4.4.2 - v5.1.4-20140602 # Basic

- Add gesture anywhere
- Add equalizer tile
- Add compass tile
- On-The-Go mode & shake to turn on/off torch
- Add system app remover
- Added Power button to available NavigationBar buttons
- Add on-the-go and volume as Default tile
- Fliptile animation:For Compass Tile & On-The-Go Tile
- SystemUI: Make wifi combo margin themable
- Lockscreen: Avoid SystemUI crash due to NPE - fix all bıtmap derp
- Fix resource leaks
- Fix hiding ADB notification
- CM11 Themes: Use package name from AndroidManifest
- wm: Underp menu key release processing
- Fix circle battery opaqueness for the low battery color
- wm: Make the default menu longpress action configurable at build time
- wm: Underp menu key release processing
- wm: Simplify menu action decision paths
- quiethours: fix vibrate option
- Keyguard : Fix album art sticking after playback is stopped
- fix default lockscreen targets
- CM11 Themes: Don't kill setup wizards
- Fix wallpapers not applying in full screen
- Added Non-Roaming for carrier BSNL in UP East and WEST INDIA
- frameworks: allow Keyguard package to be defined in overlay
- Keyguard: Make sure disabling Camera widget
- perf: Don't persist the perf profile across a reboot
- perf: Send a boost hint when a key on the navbar is pressed
- Animate circle battery rotation back to 0 after unplugging
- Bluetooth: Fix for device gets stuck in pairing
- Bluetooth: Acquire wakelock to turn on lcd during Connection
- settings: Move headset option, hide MoreDeviceSettings if empty
- Settings: Remove screen rotation from accessibility
- Settings: Allow access for external apps to launch ThemeSettings Fragment directly
- Settings: read keyguard package name from overlays
- Settings: Disable Battery status preference on ModLock.
- Settings: Remove "Make pattern visible" regardless.
- Settings: Device Maintainers: Remove janice & codina
- Settings: Maintainer : add device Galaxy Note int
- n7100 - Fix sensors - audio hal updates - Update fingerprint
- i9300 - Add iso mode settings to the CameraWrapper - fix preview/camera crash after stopping video record
- ResurrectionSetup updates
- Trebuchet updates
- Theme chooser updates
- Camera app improvements
- Calculator updates
- MMS updates
- Included lot of performance,sound and media updates
- Included All CyanogenMod source updates and fixes
- Check out the source activities for more updates https://github.com/ResurrectionRemix

bon flash

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
Post1 mis à jour Wink

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
:merci: 

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
YaPadKoi smile

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
bonsoir,
j'installe la rom, elle fonctionne nickel, mais des que j'installe le gaps les service Google ne fonctionne pas (l'application "assistant d'installation" s'est arrêté),
j'ai essayé en faisant un wipe dalvik + data apres avoir installé gaps mais rien y fait
j'utilise Philz Touch Recovery
j'ai testé les fichier avec md5, no problem.
avez vous une idée?

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
J'ai modifié le lien pour les Gapps, essaye avec le nouveau...

description[SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2] - Page 8 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE2][ROM LOLLIPOP] [GT-N7100] Resurrection Remix® v5.3.9 [SGN2]

more_horiz
ça marche maintenant, super, merci
privacy_tip Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
power_settings_newSe connecter pour répondre