Génération mobiles - Forum smartphones & tablettes
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Génération mobiles - Forum smartphones & tablettesConnexion

Forum Android pour smartphones & tablettes Asus, HTC, Huawei, Honor, LG, Nokia, OnePlus, Samsung, Sony, Xiaomi... Retrouvez applications, astuces, aide, jeux, tutos,...

[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

power_settings_newSe connecter pour répondre
+9
banzai
spigaou
papaz79
yakko29
rayman95
mariok
Fredoah
Sccip
Primokorn
13 participants

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
mon experience d'ajouts d'applis supprimees pour le moment sont tres negatives
je vais ajouter le minimum syndical et voir

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Aaahhhh... ben rien que pour ça, je passe mon chemin, et je teste la Slim pis après, faut se décider soit rester en 4.3 ou revenir sur la Sweet
[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 123544

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
bon 1,9 installée tout roule a voir par la suite

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
tu as tort fredo
je voulais rajouter splanner et snote mais ca a plante
quelqu'un sait quels fichiers il faut recuperer pour que splanner ne plante pas?????

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
petit retour spirit ul ne marche plus erreur su donc plus de radios FM sauf par internet le sons des notifications Gmail ne marche toujours pas

voili voila

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
build 2 sortie

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Je n'aurai pas le plaisir d'y goûter Sad , j'ai quitté mon GNote pour le GN3 smile

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
pas de problemes d'APN???

Originally Posted by Nibb31 View Post
Does anyone else have an APN problem with Build 2? The APN list is empty, and when I try to add one, I press Menu > Save, it goes back to the APN list which is still empty. It doesn't seem to be saving the new APN. As a result, I can't send an MMS. This has always worked fine on other ROMs.

Any ideas? Am I the only one with this problem?

I had a similar problem with a weekly release in the last few weeks. Not sure which one it was but it was a fairly recent one. Data roaming was not working and I couldn't add a new apn to fix it. I gave up in the end and got a roaming refund from my provider.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
bonsoir à tous
installé sur sgn1
1er remarque la résolution a t elle changée? par rapport à une stock, en tout cas j'ai l'impression!
2eme mon recovery (PhilZ-cwm6-XXLSZ-OXA-5.00.5)  à changer après le flash au profit du CWM V6.0.3.7 est ce normal, puis je remettre mon philZ ?

Pour la rom, j'ai pris celle ci là

et si on pouvait m'expliquer que sont ces addons qui sont là
d'avance merci

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
1 oui resolution changéé
2 non pas possible
les add on sont obligatoires car ca comporte le market et des applis quasi indispensables pour le bon fonctionnement du telephone
par contre tu devrais passer sur la slim saber

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Bonsoir Rayman merci pour tes infos
je lorgnais aussi cette slim saber, je vais changer , me faut-t-il un kernel safe ?

puisque je te tiens, c'est quoi cette histoire de dualboot, pour le hdmi ,(lu dans les posts de la slimsaber), tu peux expliquer un peu vite fait , merci

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Pour le HDMI : c'est simple : çà permet de cloner l'écran du GNote sur une TV ou moniteur d'ordi ! Pour cela, il faut un adapteur micro-usb vers HDMI (adaptateur MHL !) qui coûte une dizaine d'euros.
Ton téléphone peut donc servir de lecteur vidéo portable, ou dans mon cas, je m'en sert pour le travail pour faire des présentations sur vidéoprojecteur.
Le seul HIC, c'est que cette sortie MHL/HDMI ne marche qu'avec les ROM d'origine SAMSUNG (jusqu'à preuve du contraire)

Pour le dual boot : C'est le fait de pourvoir démarrer sur plusieurs ROM différentes.
Dans mon cas, j'aimerai démarrer la plus part du temps sur la slimsaber qui est vraiment au top, et ponctuellement sur une ROM samsung pour pouvoir utiliser la sortie MHL/HDMI !

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
bien dit banzai
pour changer n'importe quelle rom il te faut un kernel "safe" mais si tu es sous slim bean tu l'es deja

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
SlimBean 4.3.1 2.2 final

Changelog:

- SuperUser security fixes
- Several BT fixes
- Selinux security ehancements
- LID controll fix
- some translation upstrem
- nearly all device got device and kernel updates

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Salut à tous désolé pour le retard je viens de prendre ces infos
qui sont vraiment très bien expliquées et je vous en re-:merci: 
je connais le MHL d’ailleurs j'ai l'adaptateur qui marchais très bien avec un HTC SST, mais je n'ai jamais réussi avec mon SGN1 n'y le SGN2
concernant le dualboot je savais faire sur HD2 (nand/SD)par magldr, sur SGN comment est ce posible ? par le meme procédé? comment avoir le choix au boot
merci encore A+

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
non c'est pas comme sur le hd2 malheureusement
ca peut se faire mais qu'entre une rom tw et une autre mais pas decm10 je crois

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Si, en fait, il suffit d'avoir un kernel compatible avec les différentes version d'android avec ou sans TW...
Mais c'est une denrée rare...(il n'y a plus de dev de kernel pour le GN1 apparemment !)

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
SlimKat beta 1.1 weekly



Hey guys,

so after the 4.3.1 stable release last weekend it is time for something new....so today the first
beta.1 weekly builds of SlimKat4.4 will roll out slowly step by step. Jenkins is building already.

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Bonne nouvelle, mais j'attendrais que ce soit "stable", pour le moment la slimSaber me va très bien (J'ai aussi mis la slimBean sur ma tablette, qui reprend un bon coup de jeunesse !!!)

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
j'attendrais je crois la slimsaberkit
le probleme de harcorepawn c'est qu'il a pas de note
il fait des roms a "l'aveugle"
il vaut mieux un cuistot avec son tel perso qui teste ses roms je pense

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
enfin une version sortie "bootable" mais ca reste "privé"

Okay Guys. The First build of SlimKat 4.4 for N7000 is working. HardCorePawn ur a machine!!!! No issues with ur first build. Its perfect (in terms of flashing it and booting ).

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
n7000 4.4.2 KitKat weeklies are GO!

http://www.slimroms.net/index.php/downloads/dlsearch/viewcategory/640-n7000

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Post 1 actualisé : lien de téléchargement + addons + changelog
:merci:

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
Beta 2.3 disponible

Code:

Vendor slim: relabel dalvik-cache and wpa_supplicant correctly
Vendor slim: get rid of compcache and zram
Vendor slim: push up xxhdpi dpi to 370
Vendor slim: Reorder FarEast APN
Vendor slim: Fix internet APN for Life:) provider.
Vendor slim: Fix Dialog Mobile Broadband MMS APN
Vendor slim: Fixed mmsproxy for Mobinil MMS
Vendor slim: Added APN entry for Etisalat Egypt
Vendor slim: Fix TIM Brasil APN
Vendor slim: Fix Giffgaff APN
Vendor slim: Add OVIVO APNs
Vendor slim: Fix Telenor DK MMS APN
Vendor slim: Add b-mobile APN
Dialer: Consistent white dialer
Dialer: trds: dialer update
In-Call: UI from blue to white
Mms: improved mms bubbles
Native: Update HWUI config for xxhdpi/2GB devices
Settings: recover last location state during on/off switch
Settings: Apn settings fixes / code maintainence (1/2)
Settings: Fix FC when trying to adjust radio band via *#*#4636#*#* dialer code.
Settings: Always show band 0
Settings: fix exception in BatterySipper.getQuickNameIconForUid
Settings: Dont show "Erase SD Card" when there is none
Settings: Address adb backup/restore denials.
Settings: Fix elapsed time formatting.
Settings: reorder app security to top
Settings: Bluetooth: Set alias name only through Rename option
Settings: Bluetooth: Don't set a null alias before unpairing
Settings: Fix null pointer exceptions in NetworkPolicyEditor
Nfc: Fix NPE in RegisteredAidCache
Camera2: notify the gallery that camera storage path was changed
Camera2: add ability to call needAutoFocusCall when using continuous picture
Camera2: fix power key shutter default behaviour
Camera2: move back out as privileged app
Gallery2: Storage configuration options gallery side (2/2)
Gallery2: Fix invalid private access.
Gallery2: jni: fix C99 inline linking
Art: Fix NewLocalRef, NewGlobalRef to handle cleared weak globals.
DownloadProvider: DownloadProvider: don't allow backups.
DashClock: Fix plurals on gmail and calendar selection
Browser: Remove Incognito mode from quick controls since it no longer exists in the ...
Bluetooth: Fix bluetooth phonebook sync problems on some car kits
DeskClock: Provide compatibility to existing AlarmClock shortcuts.
DeskClock: trds: fixed bottom bar color
Torch: move back out as privileged app
System core: healtd: Send messages to Android log, not the kernel log
Frameworks: services: don't clear wallpaper when SystemUI disconnects.
Frameworks: fix remaining blue dialog dividers
Frameworks: Sleep Screen Shortcut
Frameworks: QS: let's welcome LocationTile to 4.4
Frameworks: SystemUI: Add LongClick SwitchButton (1/2)
Frameworks: trds: consistent glow for menu dropdown and popup
Frameworks: privacyguard: Share privacy package name between activity stacks
Frameworks: Check for homeAsUp status when collapse actionbar widget
Frameworks: fix possible NPE on power key handling
Frameworks: Revert "Fix a bootloop problem when /data/system/usagestats/usage-history.xml...
Frameworks: Fix broken XML parsing idiom.
Frameworks: XmlUtils#readThisMapXml should handle null keys.
Frameworks: Fix appwidgets not updating
Frameworks: Fix blacklist support
Frameworks: Prevent nullPointerException by updateBondedBluetoothDevices
Frameworks: NPE in SearchManager.triggerSearch
Frameworks: Swap volume buttons when the screen is rotated by 90 or 180 degrees
Frameworks: Show confirmation for deleted screenshot.
Frameworks: Add same named operator configuration for some operators
Frameworks: Fix a variety of small publicly-reported bugs.
Frameworks: Prevent MediaScanner infinite loop with invalid path
Frameworks: Memory leak: parseObbFile.footer
Frameworks: fix possible buffer overrun and memory leak
Frameworks: CompoundButton: Let text can be changed by config
Frameworks: Re-initialize error after attach
Frameworks: WifiState: Don't aquire transitionwakelock in airplane mode
Frameworks: Revert "Fix for Concurrency issue reported in 525529"
Frameworks: Use highp precision for scaled coordination
Frameworks: NetworkPolicy: Validate policy templates before updating
Frameworks: Clear the scan list when an empty list is received
Frameworks: wlan: Error handling on PNO failure due to active P2P session.
Frameworks: Close sockets on wpa_supplicant termination.
Frameworks: add app launch timeline instrumentation
Frameworks: wlan: Fix for delay in PNO scan trigger after p2p disconnect.
Frameworks: get proper obb mountpoint based on user handle
Frameworks: Framework: Minimum Vibration Duration (1/2)
Frameworks: StatusBarWindow: Fix collapse using Back button
Frameworks: Keyguard: smooth background change derp fixes
Frameworks: Revert "SystemUI: update internal state right after hiding transient bars."
Frameworks: PhoneStatusBar: fix massive surface redraws due to animation race
Frameworks: UsbDebuggingManager: Fix multiple NPEs toggling USB debugging
Frameworks: Don't rely on gcc extensions
Frameworks: Fix memory leak in PatchCache
Frameworks: Add explicit close of Scanner input
Frameworks: fix multiuser bug in vibrator service
Frameworks: add config.xml option to permanently force permanent menu key
Frameworks: SystemUI: add permission.CHANGE_NETWORK_STATE.
Frameworks: Add Long-Click to Preference Tile
Frameworks: Custom Tiles
Frameworks: QS: no need to rebuild the complete QS on orientation change
Frameworks: SystemUI: Always show translucent decor on recents panel
Frameworks: make QS again rtl aware
Frameworks: QS: fix wrong measurement on 4 or 5 tiles per row on settings panelview
Frameworks: Fix fatal exception due to missing looper for current thread.
Frameworks: Cursor leakage due to cancellation signal
Frameworks: Fix visibility of multiple non-fullscreen activities.
Frameworks: Fix a JNI local reference leak in MediaDrm
Frameworks telephony: do only run setCellInfoListRate for RIL version >= 8 old ...
Frameworks telephony: Fix typo
Frameworks datetimepicker: trds: darker time picker
Build: qcom_utils: Update list of QCOM_BOARD_PLATFORMS
Build: Fix cflags for QC targets
Bionic: libc: Unbreak build for scorpion
Telephony/InCallUI/Dialer: Remove non intrusive incall ui
Telephony/InCallUI/Dialer: Add Incoming Call in Background
Telephony/InCallUI/Dialer: Flip to Mute/Reject Call
Telephony/InCallUI/Dialer:add decline and answer incoming call action on notifications
Frameworks AV: tons of upstream in caf branch for caf based devices
And as usual lots of device fixes, upstreams and ehancements on device and kernel level

description[SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN] - Page 5 EmptyRe: [SAMSUNG GALAXY NOTE][ROM 4.4.4][GT-N7000] Slim Bean - SlimKat [SGN]

more_horiz
La beta 2.6 RC2 est dispo Very Happy
privacy_tip Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
power_settings_newSe connecter pour répondre